Zástupca klubu sa stretol s fanúšikmi, tí sa chcú vrátiť na severnú tribúnu

Zástupca klubu sa stretol s fanúšikmi, tí sa chcú vrátiť na severnú tribúnu

Aktuálna situácia smeruje k tomu, že fanúšikovia sa už na najbližší domáci zápas s Podbrezovou vrátia podporiť futbalistov na severnú tribúnu Štadióna Antona Malatinského.

Klub avizuje stotožnenie sa týchto fanúšikov s ekonomickými predstavami týkajúcich sa primeraných prevádzkových nákladov vynaložených na organizáciu fortunaligového zápasu.

Všetko odštartoval podnet časti fanúšikov severnej tribúny, ktorí oslovili klubového koordinátora fanúšikov Branislava Fišeru. Ten sa následne stretol so synom majiteľa klubu, Martinom Poórom, ktorý je zainteresovaný na riadení ekonomických otázok FC Spartak, a.s. a spoločnosti City Arena, a.s. Témou tejto diskusie bolo otvorenie severnej tribúny už na začiatku predaja lístkov na daný zápas a nie až po naplnení západnej tribúny na kapacitu osemdesiat percent. To všetko za pozitívnej podpory vedenia klubu FC Spartak.


Ako je športovej verejnosti známe, odtejto sezóny spoločnosť City Arena, a.s. spoločne s klubom optimalizuje prevádzkové náklady počas duelov andelov. Práve postupné otváranie tribún na základe podielu obsadenosti miest je súčasťou tejto ekonomickej optimalizácie, počas ktorej sa výrazne znižujú výdavky spojené s organizáciou stretnutia.

„Tento model vychádzal čisto z ekonomických analýz návštev a správania sa ľudí pri kúpe lístka a bol nastavený tak, aby klub na organizovanie svojich zápasov mal najnižšie možné náklady. Toto však logicky nereflektovalo na isté správanie fanúšika, ktoré vychádza skôr z tradície, zaužívaných postupov a emócie v pozitívnom ponímaní. A práve preto sa klubový koordinátor stretol s fanúšikmi. Cieľom bolo nájsť najefektívnejší model, ktorý by tento ekonomický aspekt zohľadnil a nebol by vnímaný negatívne, resp., aby bol negatívny dojem u fanúšikov dramaticky minimalizovaný.“ vyjadril sa Martin Poór, ktorý reprezentuje v podnikateľskej skupine Vladimíra Poóra práve oblasť ekonomického riadenia vybraných aktív tejto skupiny. To sa podľa našich informácií podarilo s tým, že presné detaily sa ešte dolaďujú na operatívnej úrovni.

„Martin Poór navrhol zaujímavý model, ktorý je pre obe strany priechodný. Je ním otvorenie severnej tribúny hneď na začiatku predaja lístkov a to za predpokladu, že vstupné dokáže pokryť náklady spojené s touto tribúnou. Z tohto vznikol spoločný definovaný návrh na benefit, resp. množstevnú zľavu v podobe zníženia ceny vstupného na 7 eur s DPH. Toto bude za predpokladu, že vstupenky budú distribuované fanúšikom iba cezo mňa, ako koordinátora, pričom ja ako koordinátor budem zodpovedať za isté, nezvime to minimálne predané množstvo lístkov pre fanúšikov, ktorí si vyslovene prajú podporiť svoj klub na severnej tribúne. Už som sa s viacerými stretol, čítam aj na diskusných fórach, či sociálnych sieťach, že postupne ohlasujú návrat, “ hovorí klubový koordinátor Braňo Fišera. Zároveň klub uvádza, že suma 7 eur je najnižšia možná cena základného vstupného pre dospelého vo vzťahu k nákladovosti štadióna a povinnej dvadsaťpercentnej DPH.

„Tento krok koordinátora vítam, keďže pri nastavovaní systémov predaja je potrebný aj subjektívny pohľad na vec a takáto konštruktívna komunikácia nám pomáha vytvárať podmienky, pri ktorých bude klub môcť minimalizovať náklady na usporiadanie zápasu. Najmä preto, aby svoje finančné prostriedky míňal tam, kde ich je najviac treba, a teda na športovú časť svojej prevádzky – hru. Naša dohoda spočíva v tom, že predaj lístkov v množstevnej zľave v celých konkrétnych zvolených sektoroch severnej tribúny bude realizovaná výhradne prostredníctvom koordinátora Branislava Fišeru, ktorému budú z klubu tieto lístky odovzdané vždy v dostatočnom časovom predstihu. Jeho prínos v tomto modeli je v tom, že je presvedčený, že takouto cestou je možné pokryť náklady spojené s otvorením severnej tribúny. Nezáväzne sme sa bavili aj o tom, že zníženie vstupného môže po splnení očakávaní na našej strane predstavovať aj priestor pre financovanie materiálu spojeného s fandením ako sú transparenty, vlajky, choreo a podobne. Toto som ale navrhol ponechať kompletne v jeho kompetencii a možnostiach komunikácie voči skupinám fanúšikov,“ dodal Martin Poór. Týmto zároveň objasnil presnejšie navrhované riešenie. Zároveň dodal, že tak ako doteraz, sa aj tento spôsob vyhodnotí a spoločnými silami po analýze rôznych aspektov bude vyvíjať tak, aby vzťah medzi cieľom – minimalizáciou nákladov a mierou spokojnosti návštevníka bol, čo najlepší.

Spartak Trnava vníma tento krok pozitívne, lebo si váži každého jedného fanúšika. Podporu potrebujú najmä hráči na ihrisku. Klub verí, že ju pocítia už na stretnutí s Podbrezovou a to pri zachovaní tak preferencie na strane fanúšikov, ako aj ekonomických cieľov klubu.


aktuálne na spartak.sk